A Comprehensive Review of the Kawasaki KX 65

03 Jan, 2024
A Comprehensive Review of the Kawasaki KX 65

The Kawasaki KX 65 is a powerhouse in the world of motocross bikes, designed to cater to the needs of young riders ready to take their off-road adventures to the next level. In this review, we will delve into the key features of the KX 65, covering the engine, design, wheels, braking, suspension, and electric features.

Engine

At the heart of the Kawasaki KX 65 lies a compact yet robust 64cc two-stroke engine, delivering an impressive power-to-weight ratio for young riders. The engine is finely tuned to provide a smooth and responsive throttle, allowing riders to navigate various terrains confidently. With a liquid-cooling system, the KX 65 ensures optimal engine temperature even during demanding rides, enhancing overall performance and reliability.

Design

The KX 65 boasts a sleek and aggressive design that mirrors its larger counterparts in the Kawasaki motocross lineup. The lightweight chassis is crafted precisely, allowing for nimble handling and effortless maneuverability. The ergonomics are designed to accommodate riders of varying sizes, providing a comfortable and confidence-inspiring riding experience. The bold Kawasaki graphics add style to the overall design, making the KX 65 visually appealing for young riders.

Wheels

Equipped with robust and lightweight wheels, the KX 65 ensures a stable and controlled ride over challenging terrains. The 14-inch front and 12-inch rear wheels are fitted with knobby tires, offering excellent traction in mud, dirt, and gravel. The combination of wheel size and tire grip contributes to the bike’s agility, making it an ideal choice for riders looking to tackle motocross tracks and off-road trails easily.

Braking and Suspension

The KX 65 features a competent braking system with disc brakes at the front and rear. The responsive braking mechanism gives riders the confidence to control their speed and bring the bike to a halt when needed. The suspension system, comprising adjustable inverted front forks and a rear mono-shock, absorbs bumps and jumps, delivering a smooth ride and allowing riders to control rough terrain.

Conclusion

In conclusion, the Kawasaki KX 65 stands out as a formidable entry-level motocross bike, perfectly tailored for young riders eager to explore the thrill of off-road riding. With its powerful engine, sleek design, durable wheels, effective braking and suspension, and the convenience of an electric start, the KX 65 ticks all the boxes for both performance and user-friendly features. Kawasaki continues to set the bar high in motocross, and the KX 65 is a testament to its commitment to delivering top-notch off-road motorcycles.

Bikroy এর বিগত ৩ মাসের লিস্টিং থেকে প্রাপ্ত তথ্য অনুযায়ী ব্যবহৃত used Kawasaki Other Model 2023 এর দাম BDT 14,999.

Kawasaki KX 65 Pros Pros

  • Youth-friendly size
  • High performance
  • Durable and reliable motorcycles
  • Adjustable suspension
  • Competitive Pricing

Kawasaki KX 65 Cons Cons

  • Limited size range
  • Two-stroke maintenance
  • No electric start
  • Limited features
  • Low resale value

Expert Opinion

8

Out of 10

The Kawasaki KX 65 is a commendable entry-level motocross bike, offering a perfect balance of power and control for young riders to develop essential skills. Renowned for its durability, the KX 65 showcases Kawasaki’s commitment to building quality, providing a reliable platform for youth motocross enthusiasts. The bike’s adjustable suspension allows for customization, adapting to riders’ preferences and skill levels and enhancing the learning experience on the track. While competitively priced, the KX 65 may pose a size limitation as riders quickly outgrow it, prompting consideration for a future upgrade in line with skill progression.

Kawasaki KX 65 রিভিউ

Kawasaki KX 65 হল মোটোক্রস বাইকের জগতে একটি পাওয়ার হাউস, যা তাদের অফ-রোড অ্যাডভেঞ্চারকে পরবর্তী স্তরে নিয়ে যাওয়ার জন্য তরুণ রাইডারদের চাহিদা মেটাতে ডিজাইন করা হয়েছে। এই রিভিউতে, আমরা KX 65-এর মূল বৈশিষ্ট্যগুলি নিয়ে আলোচনা করব, যার মধ্যে ইঞ্জিন, ডিজাইন, চাকা, ব্রেকিং, সাসপেনশন এবং ইলেকট্রিক বৈশিষ্ট্যগুলি রয়েছে৷

ইঞ্জিন

Kawasaki KX ৬৫ বাইকটিতে রয়েছে একটি কমপ্যাক্ট অথচ মজবুত ৬৪ সিসি দুই-স্ট্রোক ইঞ্জিন, যা তরুণ রাইডারদের জন্য একটি আকর্ষণীয় পাওয়ার-টু-ওয়েট অনুপাত প্রদান করে। ইঞ্জিনটি একটি মসৃণ এবং প্রতিক্রিয়াশীল থ্রোটল রয়েছে। যার ফলে রাইডাররা আত্মবিশ্বাসের সাথে বিভিন্ন রাস্তায় নেভিগেট করতে পারে। একটি লিকুইড-কুলিং সিস্টেম সহ, KX 65 চাহিদাপূর্ণ রাইডের সময়ও সর্বোত্তম ইঞ্জিন তাপমাত্রা নিশ্চিত করে, সামগ্রিক কর্মক্ষমতা এবং নির্ভরযোগ্যতা বৃদ্ধি করে।

ডিজাইন

KX 65 একটি মসৃণ এবং এগ্রেসিভ ডিজাইনের মোটরবাইক। লাইটওয়েট চ্যাসিসটি নিখুঁতভাবে তৈরি করা হয়েছে, যার জন্য বাইকটি সহজভাবেই হ্যান্ডলিং করা যায়। এরগনোমিক্স ডিজাইন করা হয়েছে বিভিন্ন মাপের রাইডারদের থাকার জন্য, যা একটি আরামদায়ক এবং আত্মবিশ্বাস-প্রেরণাদায়ক রাইডিং অভিজ্ঞতা প্রদান করে।

চাকা 

KX 65 মজবুত এবং লাইটওয়েট চাকা দিয়ে তৈরী, যা একটি স্থিতিশীল এবং নিয়ন্ত্রিত রাইড নিশ্চিত করে থাকে। ১৪-ইঞ্চি সামনের এবং ১২-ইঞ্চি পিছনের চাকায় নবি টায়ার লাগানো হয়েছে, যা কাদা, ময়লা এবং নুড়িতে চমৎকার ট্র্যাকশন প্রদান করে। 

ব্রেকিং এবং সাসপেনশন 

KX 65 এর সামনে এবং পিছনে ডিস্ক ব্রেক সহ একটি উপযুক্ত ব্রেকিং সিস্টেম রয়েছে। রেসপন্সিভ ব্রেকিং মেকানিজম রাইডারদের তাদের গতি নিয়ন্ত্রণ করতে এবং প্রয়োজনে বাইকটিকে থামাতে সাহায্য করে। সামঞ্জস্যযোগ্য ইনভার্টেড ফ্রন্ট ফর্ক এবং পিছনের মনো-শক সমন্বিত সাসপেনশন সিস্টেম, বাম্প এবং জাম্প নিয়ন্ত্রণ করে, একটি মসৃণ রাইড এর অভিজ্ঞতা প্রদান করে থাকে।   

পরিশেষে 

Kawasaki KX 65 একটি শক্তিশালী এন্ট্রি-লেভেল মোটোক্রস বাইক হিসাবে আলাদা, যা অফ-রোড রাইডিংয়ের অ্যাডভেঞ্চার বৃদ্ধি। এর শক্তিশালী ইঞ্জিন, মসৃণ ডিজাইন, টেকসই চাকা, কার্যকর ব্রেকিং এবং সাসপেনশন সুবিধা দিয়ে থাকে।

As per the Bikroy's 3 months price data, the avg. price of used Kawasaki Other Model 2023 is BDT 14,999.

kawasaki kx 65 Video Review


18 Dec, 2023 - Discover the power and precision of the Kawasaki KX 65 in our in-depth review. Uncover its performance, design, and rider experience. Your ultimate guide awaits!

Kawasaki KX 65 Specifications

Model name Kawasaki KX 65
Type of bikeMini Bike
Type of engine2-stroke single Cylinder
Engine power (cc) 70.0cc
Engine coolingAir Cooled
Max. Horse power0 Bhp @ 0 RPM
Max torque0 NM @ 0 RPM
Start methodKick & Electric
Number of gears6
Mileage 30 Kmpl, (Approx)
Top speed100 Kmph, (Approx)
Front suspensionleading axle telescopic fork
Rear suspensionUni-Trak® single shock system
Front brake typeSingle Disc
Front brake diameterN/A
Rear brake typeDisc Brake
Rear brake diameterN/A
Braking systemDouble Disc
Front tire size60/100-14
Rear tire size80/100-12
Tire typetubeless
Overall length1590 mm
Overall height955 mm
Overall weight60 Kg
Wheelbase1120 mm
Overall width760 mm
Ground clearance305 mm
Fuel tank capacity3.8L
Seat height760 Mm
Head lightn/a
IndicatorsInfo-Not-Available
Tail lightInfo-Not-Available
SpeedometerInformation not available
RPM meterInformation not available
OdometerInformation not available
Seat typeSingle Seat
Engine kill switchno
Body colorsN/A
Distributor/dealerN/A
Features
Buy Kawasaki KX 65bikroy
Kawasaki ফুল ফ্রেস 2009 for Sale

Kawasaki ফুল ফ্রেস 2009

50,000 km
MEMBER
Tk 35,000
6 days ago
Kawasaki motorbike 2021 for Sale

Kawasaki motorbike 2021

30,000 km
MEMBER
Tk 58,000
3 weeks ago
Buy Other Bikesbikroy
TVS Metro Plus 2015 for Sale

TVS Metro Plus 2015

42,000 km
MEMBER
Tk 67,000
35 seconds ago
Hyosung City 100 2012 for Sale

Hyosung City 100 2012

5,500 km
MEMBER
Tk 40,000
1 minute ago
Yamaha R15 v2 150cc 2017 for Sale

Yamaha R15 v2 150cc 2017

37,243 km
MEMBER
Tk 190,000
5 minutes ago
2013 for Sale

2013

50,000 km
MEMBER
Tk 32,000
8 minutes ago
Honda Shine 2010 for Sale

Honda Shine 2010

66,000 km
MEMBER
Tk 45,000
10 minutes ago
+ Post an ad on Bikroy