Yume Japan Katana: Unveiling the Zen of Riding

18 Nov, 2023
Yume Japan Katana: Unveiling the Zen of Riding

Introduction

The Yume Japan Katana, true to its name, is a blend of Japanese precision and artistry in sports motorcycles. This two-wheeled marvel pays homage to the iconic samurai sword and brings a sense of sophistication and performance to the streets. Designed with a perfect balance of form and function, the Yume Japan Katana promises a unique riding experience.

Engine & Transmission

At the heart of the Yume Japan Katana lies a finely crafted engine that blends power and precision. Boasting a displacement of 149cc, this 4-stroke marvel is meticulously designed for optimal performance on the road.

The engine’s architecture incorporates water cooling, ensuring efficient temperature management even during the most demanding rides. What sets the Katana apart is its inside balance shaft, a testament to the engineering prowess behind this machine. This feature not only enhances the overall smoothness of the ride but also contributes to the bike’s stability, making it a joy to handle on various terrains.

Generating a formidable 14.8 Bhp, the Yume Japan Katana’s engine is a powerhouse that delivers a thrilling riding experience. The 5-speed manual transmission adds dynamic to the bike, allowing riders to navigate through gears with precision and control. The wet multi-plate clutch further complements the transmission system, providing a responsive and engaging connection between the rider and the road.

Keeping the engine cool is a crucial performance aspect, and the Katana addresses this with a liquid cooling system. This ensures consistent performance and contributes to the engine’s longevity, making it a reliable companion for the long haul.

The Yume Japan Katana’s engine comes to life with the touch of a button, thanks to its electric starter. This modern convenience adds a touch of sophistication to the riding experience, eliminating the hassle of kick-starting and ensuring a quick and effortless ignition.

Brakes, Wheels & Suspensions

The Yume Japan Katana has a responsive braking system featuring disc brakes at the front and rear, ensuring confident and efficient stopping power. Its front suspension employs telescopic technology, providing stability and precise handling, while the rear suspension boasts a mono-shock setup, delivering a smooth and controlled ride. The Katana rides on tubeless tires, enhancing safety by minimizing the risk of sudden deflation, and its alloy wheels not only contribute to the bike’s aesthetics but ensure lightweight agility on the road.

Top Speed & Mileage

The Yume Japan Katana offers an impressive balance of performance and efficiency, with an approximate mileage of 35 kmpl, making it a fuel-conscious choice for riders. On the exhilaration front, the Katana showcases a top speed of around 120 kmph, ensuring that riders can experience the thrill of high-speed cruising while maintaining fuel economy for a satisfying overall riding experience.

Electricals:

The Yume Japan Katana boasts a maintenance-free (MF) 12v battery, ensuring a reliable power source for its electrical components. A halogen headlight illuminates the road ahead, providing visibility in various conditions. The tail light, featuring LED technology, adds a modern touch to the bike’s rear aesthetics while ensuring enhanced visibility. LED indicators on the Yume Japan Katana contribute to its contemporary design and enhance safety by providing clear signals to other road users.

Features

The Yume Japan Katana comes equipped with a user-friendly 3-part handle, offering a comfortable grip for riders. The digital fuel gauge ensures accurate monitoring of fuel levels, while the digital speedometer and odometer provide precise and easy-to-read information on the go. The bike features an analog RPM meter for a classic touch, offering a traditional element to complement its modern design. Adding a sporty flair, the Katana incorporates a split seat design, enhancing aesthetics and rider comfort.

Why One Should Buy This Bike

Choosing the Yume Japan Katana is not just about owning a motorcycle; it’s about embracing a lifestyle. The Katana is a clear choice for riders seeking a perfect performance, style, and functionality blend. The bike’s rich heritage and cutting-edge technology make it a symbol of prestige on the roads. Whether you’re a commuter or an enthusiast craving the thrill of the open road, the Yume Japan Katana caters to a diverse range of riders.

Conclusion

In conclusion, the Yume Japan Katana is not just a motorcycle; it’s a masterpiece on two wheels. From its captivating design inspired by the legendary samurai sword to its high-performance engine and advanced features, the Katana offers a riding experience like no other. If you’re searching for a bike that seamlessly blends power, precision, and prestige, the Yume Japan Katana is a formidable choice that promises to make every ride unforgettable.

Yume Japan Katana Price in Bangladesh বাংলাদেশে Yume Japan Katana এর দাম

বাংলাদেশে Yume Japan Katana এর অফিসিয়াল দাম ৳300,000। আসল মূল্য কম বেশি হতে পারে যা আপনি ডিলার এর কাছ থেকে যাচাই করে নিতে পারেন।

Bikroy এর বিগত ৩ মাসের লিস্টিং থেকে প্রাপ্ত তথ্য অনুযায়ী ব্যবহৃত used Other Model 2023 এর দাম BDT 59,316.

Yume Japan Katana Pros Pros

  • Striking Design
  • Powerful Performance
  • Precision Handling
  • Advanced Electricals
  • Balanced Features

Yume Japan Katana Cons Cons

  • Limited Displacement
  • Manual Transmission Only
  • Halogen Headlight
  • Slightly Lower Mileage
  • Split-seat design

Expert Opinion

8.5

Out of 10

The Yume Japan Katana is a striking embodiment of elegance and performance in the world of motorcycles. Inspired by the legendary samurai sword, its design pays homage to Japanese craftsmanship and sets it apart in aesthetics. Beyond its captivating appearance, the Katana delivers a powerful and refined riding experience thanks to its potent inline-four engine, seamless transmission, and advanced suspension system.

Whether you’re a seasoned rider appreciating the nuanced engineering or a newcomer drawn to its iconic design, the Yume Japan Katana offers a unique and compelling proposition in the motorcycle market. It’s not just a bike; it’s a statement, a symbol of precision engineering, and a nod to the rich heritage of Japanese craftsmanship.

ইউমে জাপান কাতানা স্পোর্টস মোটরসাইকেলটি জাপানি সূক্ষ্মতা এবং শৈল্পিকতার মিশ্রণ। এই দুই চাকার বিস্ময়টি আইকনিক সামুরাই তলোয়ারকে শ্রদ্ধা জানায় এবং রাস্তায় পরিশীলিততা এবং কর্মক্ষমতার অনুভূতি নিয়ে আসে। ফর্ম এবং ফাংশনের নিখুঁত ভারসাম্যের সাথে ডিজাইন করা, ইউমে জাপান কাতানা একটি অনন্য রাইডিং অভিজ্ঞতার প্রতিশ্রুতি দেয়।

ইঞ্জিন এবং ট্রান্সমিশন

ইউমে জাপান কাতানার কেন্দ্রস্থলে একটি সূক্ষভাবে তৈরি ইঞ্জিন রয়েছে যা শক্তি এবং নির্ভুলতাকে মিশ্রিত করে। ১৪৯ সিসি এবং 4-স্ট্রোক মার্ভেলটি রাস্তার সর্বোত্তম পারফরম্যান্সের জন্য সতর্কতার সাথে ডিজাইন করা হয়েছে।

একটি শক্তিশালী ১৪.৮ Bhp জেনারেট করে, Yume Japan Katana এর ইঞ্জিন হল একটি পাওয়ার হাউস যা একটি রোমাঞ্চকর রাইডিং অভিজ্ঞতা প্রদান করে৷ ৫-স্পীড ম্যানুয়াল ট্রান্সমিশন বাইকটিতে গতিশীল যোগ করে, যা রাইডারদের নির্ভুলতা এবং নিয়ন্ত্রণের সাথে গিয়ারের মাধ্যমে নেভিগেট করতে দেয়। ওয়েট মাল্টি-প্লেট ক্লাচ ট্রান্সমিশন সিস্টেমকে আরও পরিপূরক করে, রাইডার এবং রাস্তার মধ্যে একটি প্রতিক্রিয়াশীল সংযোগ প্রদান করে।

ব্রেক, চাকা এবং সাসপেনশন

Yume Japan Katana এর সামনে এবং পিছনে ডিস্ক ব্রেক সমন্বিত একটি প্রতিক্রিয়াশীল ব্রেকিং সিস্টেম রয়েছে, যা আত্মবিশ্বাসী এবং দক্ষ স্টপিং পাওয়ার নিশ্চিত করে। এর সামনের সাসপেনশন টেলিস্কোপিক প্রযুক্তি ব্যবহার করে, যা স্থিতিশীলতা এবং সুনির্দিষ্ট হ্যান্ডলিং প্রদান করে, যখন পিছনের সাসপেনশনটি একটি মনো-শক সেটআপ নিয়ে গর্ব করে, একটি মসৃণ এবং নিয়ন্ত্রিত রাইড সরবরাহ করে। কাতানা টিউবলেস টায়ারে চড়ে, আকস্মিক ডিফ্লেশনের ঝুঁকি কমিয়ে নিরাপত্তা বাড়ায়, এবং এর অ্যালয় হুইলগুলি শুধুমাত্র বাইকের নান্দনিকতায় অবদান রাখে না কিন্তু রাস্তায় হালকা চঞ্চলতা নিশ্চিত করে।

মাইলেজ:

Yume Japan Katana পারফরম্যান্স এবং দক্ষতার একটি চিত্তাকর্ষক ভারসাম্য অফার করে, যার আনুমানিক মাইলেজ 35 kmpl, এটি রাইডারদের জন্য একটি জ্বালানী-সচেতন পছন্দ করে তোলে। উচ্ছ্বসিত ফ্রন্টে, কাতানা প্রায় 120 কিলোমিটার প্রতি ঘণ্টার সর্বোচ্চ গতি প্রদর্শন করে, যা নিশ্চিত করে যে রাইডাররা একটি সন্তোষজনক সামগ্রিক রাইডিং অভিজ্ঞতার জন্য জ্বালানী অর্থনীতি বজায় রেখে উচ্চ-গতির ক্রুজিংয়ের রোমাঞ্চ অনুভব করতে পারে।

ইলেক্ট্রিক্যালস

Yume Japan Katana একটি রক্ষণাবেক্ষণ-মুক্ত (MF) 12v ব্যাটারি নিয়ে গর্ব করে, যা এর বৈদ্যুতিক উপাদানগুলির জন্য একটি নির্ভরযোগ্য শক্তির উৎস নিশ্চিত করে। একটি হ্যালোজেন হেডলাইট সামনের রাস্তাকে আলোকিত করে, বিভিন্ন পরিস্থিতিতে দৃশ্যমানতা প্রদান করে। টেল লাইট, এলইডি প্রযুক্তি সমন্বিত, বাইকের পিছনের নান্দনিকতায় একটি আধুনিক স্পর্শ যোগ করে এবং উন্নত দৃশ্যমানতা নিশ্চিত করে।

ফিচার

Yume Japan Katana একটি কমফোর্টেবল 3-পার্ট হ্যান্ডেল দিয়ে সজ্জিত, রাইডারদের জন্য একটি আরামদায়ক গ্রিপ অফার করে। ডিজিটাল ফুয়েল গেজ ফুয়েল লেভেলের সঠিক নিরীক্ষণ নিশ্চিত করে, যখন ডিজিটাল স্পিডোমিটার এবং ওডোমিটার যেতে যেতে সুনির্দিষ্ট এবং সহজে পড়া তথ্য প্রদান করে। বাইকটিতে ক্লাসিক টাচের জন্য একটি এনালগ RPM মিটার রয়েছে, যা এর আধুনিক ডিজাইনের পরিপূরক একটি ঐতিহ্যবাহী উপাদান প্রদান করে।

উপসংহারে, Yume Japan Katana শুধুমাত্র একটি মোটরসাইকেল নয়; এটা দুই চাকার উপর একটি মাস্টারপিস। আপনি যদি এমন একটি বাইক খুঁজছেন যা নির্বিঘ্নে শক্তি, নির্ভুলতা এবং প্রতিপত্তি প্রদান করে, তাহলে Yume Japan Katana হল একটি পারফেক্ট পছন্দ যা প্রতিটি রাইডকে অবিস্মরণীয় করে তুলবে।

Yume Japan Katana Price in Bangladesh Yume Japan Katana Price in Bangladesh

The official price of Yume Japan Katana in Bangladesh is ৳300,000. However, you should check the final price of the bike with the dealer.

As per the Bikroy's 3 months price data, the avg. price of used Other Model 2023 is BDT 59,316.

Yume Japan Katana Specifications

Model name Yume Japan Katana
Type of bikeSports
Type of engine4-Stroke, water-cooled, Inside balance shaft
Engine power (cc) 150.0cc
Engine coolingLiquid Cooled
Max. Horse power14.80 Bhp @ 0 RPM
Max torque0 NM @ 0 RPM
Start methodElectric
Number of gears5
Mileage 35 Kmpl, (Approx)
Top speed120 Kmph, (Approx)
Front suspensionTelescopic
Rear suspensionMonoshock
Front brake typeDual Disc
Front brake diameterN/A
Rear brake typeDisc Brake
Rear brake diameterN/A
Braking systemDual Disc
Front tire sizeN/A
Rear tire sizeN/A
Tire typetubeless
Overall lengthN/A
Overall heightN/A
Overall weightN/A
WheelbaseN/A
Overall widthN/A
Ground clearanceN/A
Fuel tank capacityN/A
Seat heightN/A
Head lightn/a
Indicatorsled
Tail lightled
SpeedometerDigital
RPM meterAnalog
Odometerdigital
Seat typeSplit-Seat
Engine kill switchInf
Body colorsN/A
Distributor/dealerN/A
Features
Buy Other Model bikroy
E Bike 2024 for Sale

E Bike 2024

6,000 km
MEMBER
Tk 50,000
4 hours ago
sym taiowan dd 2019 for Sale

sym taiowan dd 2019

32,000 km
verified MEMBER
verified
Tk 57,000
2 weeks ago
. 2022 for Sale

. 2022

40 km
MEMBER
Tk 38,000
19 hours ago
GOLF kart 6 seater 2023 for Sale

GOLF kart 6 seater 2023

0 km
verified MEMBER
Tk 1,065,000
6 days ago
Motorbike . 2005 for Sale

Motorbike . 2005

10,000 km
MEMBER
Tk 30,000
21 hours ago
Buy Other Bikesbikroy
Honda Unicorn 2012 for Sale

Honda Unicorn 2012

0 km
MEMBER
Tk 59,999
12 minutes ago
GPX Demon 2023 for Sale

GPX Demon 2023

14,000 km
verified MEMBER
Tk 268,000
16 minutes ago
TVS Apache RTR 4v 2023 new for Sale

TVS Apache RTR 4v 2023 new

10,000 km
verified MEMBER
Tk 142,000
16 minutes ago
Bajaj Pulsar 135 cc 2010 for Sale

Bajaj Pulsar 135 cc 2010

30,762 km
MEMBER
Tk 60,000
19 minutes ago
TVS Metro 2014 for Sale

TVS Metro 2014

20,000 km
MEMBER
Tk 55,000
20 minutes ago
+ Post an ad on Bikroy