A Comprehensive Review of the Kawasaki KX 250F

03 Jan, 2024
A Comprehensive Review of the Kawasaki KX 250F

The Kawasaki KX 250F is a formidable contender in the world of motocross, renowned for its power-packed performance and precision engineering. This review delves into various aspects of this motocross marvel, including body design, mileage, engine performance, tire, and brake system.

Body Design

The KX 250F boasts a sleek and aggressive design that exudes a sense of speed and power even while stationary. The lightweight aluminium perimeter frame enhances agility and maneuverability, allowing riders to navigate challenging terrains easily. The ergonomics are well-thought-out, providing a comfortable riding position that enables riders to maintain control during intense motocross sessions. The sharp, angular lines and bold graphics contribute to the bike’s overall aesthetic appeal, making it a head-turner on and off the track.

Engine Performance

At the heart of the KX 250F lies a potent 249cc liquid-cooled, four-stroke engine that delivers blistering acceleration and impressive top-end power. The dual overhead camshafts (DOHC) and four valves per cylinder improve the engine’s efficiency, ensuring optimal performance across a wide RPM range. The fuel injection system enhances throttle response and fuel efficiency, making the KX 250F a powerhouse on the track while minimizing fuel consumption.

Mileage

Motocross bikes aren’t typically evaluated for fuel efficiency in the traditional sense, as they prioritize performance over mileage. However, the KX 250F’s fuel-injected engine balances power and efficiency, allowing riders to enjoy extended riding sessions without frequent pit stops. The precise fuel delivery system ensures that every drop of fuel is maximized for performance, providing riders with the endurance needed for long races or practice sessions. You can get an average mileage of around 25 km/litre and a top-speed of around 200 km/hr. The bike uses fuel injection technology, so it is advised to use specified grade engine oil and better quality fuel.

Tire and Brake System

The KX 250F comes equipped with top-tier tires and a high-performance braking system, crucial components for a motocross bike. The high-traction tires offer excellent grip on various surfaces, promoting stability and control. The braking system, featuring oversized front and rear petal disc brakes, delivers exceptional stopping power, allowing riders to tackle tight turns and sudden stops confidently. Combining reliable tires and an effective brake system enhances overall safety and performance, instilling confidence in riders as they push the limits.

Conclusion

In conclusion, the Kawasaki KX 250F is a testament to Kawasaki’s commitment to delivering high-performance motocross bikes. With its striking body design, powerful engine, and advanced features such as fuel injection, this bike is a force to be reckoned with on the motocross circuit. Whether you’re a seasoned racer or a passionate enthusiast, the KX 250F offers an exhilarating riding experience that combines speed, precision, and reliability.

Bikroy এর বিগত ৩ মাসের লিস্টিং থেকে প্রাপ্ত তথ্য অনুযায়ী ব্যবহৃত used Kawasaki Other Model 2023 এর দাম BDT 14,999.

Kawasaki KX 250F Pros Pros

  • Powerful Engine Performance
  • Agile Handling
  • Advanced Suspension System
  • Durable Construction
  • Customization Options

Kawasaki KX 250F Cons Cons

  • Maintenance Intensity
  • Limited Street Usability
  • High Noise Levels
  • Stiff Ride
  • High Initial Cost

Expert Opinion

8

Out of 10

The Kawasaki KX 250F is widely regarded as a top-performing motocross bike, celebrated for its powerful engine, agile handling, and durable construction. Riders can find valuable insights and user reviews on Bikroy and Bikes Guide’s website to make informed decisions about this model’s suitability for their off-road adventures.

কাওয়াসাকি KX 250F মোটোক্রসের জগতে একটি শক্তিশালী প্রতিযোগী, এটি তার পাওয়ার-প্যাকড কর্মক্ষমতা এবং হাই পারফরম্যান্সের জন্য বিখ্যাত। আজকের এই রিভিউতে আমরা Kawasaki KX 250F এর বিভিন্ন দিক নিয়ে আলোচনা করে থাকবো, যার মধ্যে রয়েছে বডি ডিজাইন, মাইলেজ, ইঞ্জিন পারফরম্যান্স, টায়ার এবং ব্রেক সিস্টেম। 

বডি ডিজাইন

KX 250F একটি মসৃণ এবং এগ্রেসিভ ডিজাইন এর তৈরী।  লাইটওয়েট অ্যালুমিনিয়াম পরিধির ফ্রেম বাইকটিকে আরো বেশি আকর্ষণীয় করে তোলে এবং রাইডারদের চ্যালেঞ্জিং পথে সহজে নেভিগেট করতে সাহায্য করে। ভাল লিভারেজের জন্য ওয়াইড হ্যান্ডেলবার, স্টিলের টিউব ফ্রেম এবং অ্যারোডাইনামিক শেপ আপনাকে কম্ফোর্টেবল রাইডিং এক্সপেরিয়েন্স দেবে। এটির গর্জিয়াস লুকিং আই-শেপ টুইন হেডল্যাম্প, আপ-রাইজড পিলিয়ন সিটিং পজিশন এবং ফুয়েল ট্যাংক সেটআপ এটিকে একটি প্রপার গর্জিয়াস বাইক লুক এনে দিয়েছে।

ইঞ্জিন পারফরম্যান্স 

KX 250F এর কেন্দ্রে রয়েছে একটি শক্তিশালী ২৪৯ সিসি লিকুইড-কুলড, ফোর-স্ট্রোক ইঞ্জিন যা দারুন এক্সিলারেশন  এবং চিত্তাকর্ষক টপ-এন্ড শক্তি প্রদান করে। ডুয়াল ওভারহেড ক্যামশ্যাফ্ট (DOHC) এবং সিলিন্ডার প্রতি চারটি ভালভ ইঞ্জিনের কার্যক্ষমতা উন্নত করে, একটি বিস্তৃত RPM  সর্বোত্তম কার্যক্ষমতা নিশ্চিত করে। ফুয়েল ইনজেকশন সিস্টেম থ্রোটল রেসপন্স এবং ফুয়েল এফিসিয়েন্সি ক্ষমতা KX 250F কে ট্র্যাকে একটি পাওয়ার হাউস বানিয়ে জ্বালানি খরচ কমিয়ে দেয়।

মাইলেজ

মোটোক্রস বাইকগুলিকে সাধারণত প্রথাগত অর্থে জ্বালানী দক্ষতার জন্য মূল্যায়ন করা হয় না, কারণ তারা মাইলেজের চেয়ে কর্মক্ষমতাকে প্রাধান্য দেয়। যাইহোক, KX 250F এর ফুয়েল-ইনজেক্টেড ইঞ্জিন শক্তি এবং দক্ষতার ভারসাম্য বজায় রাখে, যা রাইডারদের ঘন ঘন পিট স্টপ ছাড়াই দীর্ঘ রাইডিং সেশন উপভোগ করতে দেয়। বাইকটিতে ফুয়েল ইনজেকশন টেকনোলজি ব্যবহার করা হয়েছে, তাই নির্ধারিত গ্রেডের ইঞ্জিন অয়েল এবং উন্নত মানের ফুয়েল ব্যবহার করার উপদেশ দেয়া হয়েছে। আপনি প্রায় ২৫ কিমি/লিটার এভারেজ মাইলেজ এবং প্রায় ২০০ কিমি/আওয়ার টপ-স্পিড পেতে পারেন। 

টায়ার এবং ব্রেক সিস্টেম

KX 250F উচ্চমানের টায়ার এবং একটি উচ্চ-পারফরম্যান্স ব্রেকিং সিস্টেম দিয়ে সজ্জিত। উচ্চ-ট্র্যাকশন টায়ারগুলি বিভিন্ন রোদে চমৎকার গ্রিপ অফার করে, স্থিতিশীলতা এবং নিয়ন্ত্রণে সাহায্য করে। ব্রেকিং সিস্টেম, বড় আকারের সামনে এবং পিছনের পিটাল ডিস্ক ব্রেক সমন্বিত, ব্যতিক্রমী স্টপিং পাওয়ার সরবরাহ করে, যা রাইডারদের শক্ত বাঁক এবং হঠাৎ স্টপকে আত্মবিশ্বাসের সাথে মোকাবেলা করতে দেয়। নির্ভরযোগ্য টায়ার এবং একটি কার্যকর ব্রেক সিস্টেমের সংমিশ্রণ সামগ্রিক নিরাপত্তা এবং কর্মক্ষমতা বাড়ায়।

উপসংহার

Kawasaki KX 250F  বাইকটি জাপানি মোটরসাইকেল প্রস্তুতকারী কোম্পানি কাওয়াসাকি-এর একটি হাই-পারফর্মিং ডার্ট টাইপ বাইক। বাইকটির অ্যাগ্রেসিভ মাস্কুলার শেপ, টপ-এন্ড স্পোর্টি ফিচার এবং ইলেকট্রনিক রাইডার এইড আপনাকে মুগ্ধ করবে। এটি অ্যাগ্রেসিভ স্টাইলিং এবং থ্রিলিং রাইডিং এক্সপেরিয়েন্সের জন্য ব্যাপক জনপ্রিয়তা পেয়েছে।

As per the Bikroy's 3 months price data, the avg. price of used Kawasaki Other Model 2023 is BDT 14,999.

Positive things সুবিধা

  • শক্তিশালী ইঞ্জিন কর্মক্ষমতা
  • অ্যাডভান্স হ্যান্ডলিং
  • উন্নত সাসপেনশন সিস্টেম
  • টেকসই নির্মাণ
  • কাস্টমাইজেশন সিস্টেম

Negative things অসুবিধা

  • রক্ষণাবেক্ষণের ঝামেলা
  • সীমিত রাস্তার ব্যবহারযোগ্যতা
  • উচ্চ শব্দ মাত্রা
  • আনকমফোর্টেবলে রাইড
  • উচ্চ প্রাথমিক খরচ

Kawasaki KX 250F Video Review


27 Dec, 2023 - Thinking of buying a Kawasaki KX 250F bike? Check out the Kawasaki KX 250F review before buying, with expert opinion, advantages and disadvantages. 

Frequently Asked Questions

Is the Kx250f a trail bike?

Yes, but the Kx250F is not a good trail bike for slower technical riding(first – third gear speed)

Is a KX250 a 2-stroke or 4-stroke motorbike?

2-stroke motorbike

Is Kawasaki a Japanese bike?

 Kawasaki is a Japanese public multinational corporation manufacturer of motorcycles. 

What does a KX 250 weigh?

227.6 lb* without fuel / 237.7 lb*

What is the mileage of the Kawasaki KX 250F?

average mileage of around 25 km/litre and a top speed of around 200 km/hr.

Kawasaki KX 250F Specifications

Model name Kawasaki KX 250F
Type of bikeDirt Bike
Type of engine4 – Stroke Single Cylinder
Engine power (cc) 250.0cc
Engine coolingLiquid Cooled
Max. Horse power0 Bhp @ 0 RPM
Max torque0 NM @ 0 RPM
Start methodElectric
Number of gears5
Mileage 25 Kmpl, (Approx)
Top speed100 Kmph, (Approx)
Front suspensionTelescopic Forks
Rear suspensionlinkage system and Showa shock
Front brake typeSingle Disc
Front brake diameterN/A
Rear brake typeDisc Brake
Rear brake diameterN/A
Braking systemDouble Disc
Front tire size80/100 - 21
Rear tire size100/90 - 19
Tire typetubeless
Overall length2172 mm
Overall height1270 mm
Overall weight104 kg
Wheelbase1478 mm
Overall width826 mm
Ground clearance325 mm
Fuel tank capacityN/A
Seat height945 Mm
Head lightn/a
IndicatorsInfo-Not-Available
Tail lightInfo-Not-Available
SpeedometerInformation not available
RPM meterInformation not available
OdometerInformation not available
Seat typeSingle Seat
Engine kill switchno
Body colorsN/A
Distributor/dealerN/A
Features
Buy Kawasaki KX 250 Fbikroy
Kawasaki ফুল ফ্রেস 2009 for Sale

Kawasaki ফুল ফ্রেস 2009

50,000 km
MEMBER
Tk 35,000
1 week ago
Kawasaki motorbike 2021 for Sale

Kawasaki motorbike 2021

30,000 km
MEMBER
Tk 58,000
3 weeks ago
Buy Other Bikesbikroy
TVS Metro টিভিএস মেট্রো ১০০ 2013 for Sale

TVS Metro টিভিএস মেট্রো ১০০ 2013

74,000 km
MEMBER
Tk 34,000
43 seconds ago
Suzuki Gixxer DD ১ম মালিক 2020 for Sale

Suzuki Gixxer DD ১ম মালিক 2020

11,625 km
MEMBER
Tk 155,000
1 week ago
Suzuki GSX R INDO DD ABS 2023 for Sale

Suzuki GSX R INDO DD ABS 2023

9,000 km
verified MEMBER
Tk 385,000
4 minutes ago
Bajaj Pulsar 150 2015 for Sale

Bajaj Pulsar 150 2015

11,876 km
verified MEMBER
Tk 102,000
15 minutes ago
Hero Hunk 2018 for Sale

Hero Hunk 2018

7,896 km
verified MEMBER
Tk 120,000
23 minutes ago
+ Post an ad on Bikroy